Äter

Det är så jäkla gott. Jag har gjort hallonglass och hallonmilkshake. Det är så jäkla gott. Och det är helt utan socker också. Så här gör man:

1. Ta ett halvt paket frysta hallon.
2. Lägg dem i en matberedare och häll i lite mjölk eller grädde eller både och.  Mixa tills det blir en jämn och tjock smet.
3. Ta ut halva smeten och lägg den i en skål, nu har du hallonglass. Låt andra halvan ligga kvar i matberedaren.
4. Häll i mer mjölk och mixa tills det blir en rinnig men fluffig sås. Nu har du milkshaken.

Jag vet att jag inte förklarade så bra, men det är verkligen huuur gott som helst. Lita på mig. Det är viktigt att man har frysta hallon om man ska göra glassen. Dessutom, gillar man inte syrligt, så får man nog hälla i lite socker i alla fall. Jag tycker om när det är lite sådär surt. Gör speciellt glassen. Den är hur god som helst. Det smakar som att man har hållt på aslänge med den.

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Hur har din dag varit? :)
Ha det bra :)

2008-04-24 @ 15:30:53
URL: http://assmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0