Jävlar...

Fick ett mejl från musikläraren i vår skola. Ni vet som jag skickade ett mejl till om skolavslutningen. Hon skrev att vi inte kunde få sjunga eftersom att vi inte var med i kören . Det fattar inte jag alls. Vad spelar det för roll om man vill vara med i kören eller inte? Så jag skrev ett mejl tillbaka, jag är liksom inte den som ger upp:


Hejsan

Vi visste inte att man var tvungen att vara med i kören för att få sjunga solo på skolavslutningen. Om det nu är så tycker vi att det borde ändras till nästa år. Vem som helst borde få sjunga så länge man är ute i god tid. Vi skulle bara vilja fråga: kan vi lovas en sång på uppvisningen nästa år? Eller är det för tidigt?

Tack för att du tog dig tid att skriva till oss. Om vi visste detta skulle vi kunnat gå med i kören, så mycket ville vi det här.

Jag försökte liksom få med hennes medlidande lite. Vi får se vad hon svarar på det.

Idag ska jag, mamma, pappa, jenny och hennes pojkvän gå på restaurang.  Det är ju Jennys födelsedag idag. Juste jag skulle ju berätta vad hon fick av mig. Jag hade tryckt en tröja till henne som det stod FREEDOM på, det skulle liksom symbolisera att hon var 18 år nu och då är hon liksom fri, hon kan göra lite vad hon vill utan att mamma vakar över henne. Hon kan flytta hemifrån och så. Sedan fick hon ett halsband som jag har gjort, det var bara en vanlig guldkedja med en stor avlång träpärla längst ner. Hon tyckte det var fint. Jag tyckte att tröjan jag gav henne blev hyfsad men hon älskade tydligen den för hon hade på sig den idag i skolan. Och Jenny, hon är inte den som har på sig sånt hon inte gillar.


Kommentarer
Postat av: Emma

GRATTIS JENNY!

2008-04-23 @ 20:07:45
URL: http://stockholmsflicka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0