Kväll

För några veckor sedan ville jag bli designer, sedan ville jag bli makeupartist, men nu har jag gått tillbaka till det jag ville när jag typ 10 år. När jag blir stor vill jag bli någonting med mat.
Jag har liksom inte tänkt på hur mycket jag är inblandad i mat varje dag. Min favoritkanal på tv är BBC food, en kanal där de från klockan typ 6 på morgonen till midnatt på natten konstant lagar mat. Nu på lovet har jag suttit i alla fall en timme om dagen, oftast mycket mer, och tittat på hur de har lagat kyckling, fisk och kött.
Jag vet att jag låter jättetöntig när jag försöker beskriva hur mycket jag älskar det här. Jag låter säkert som nån jäkla smörig kock som har varit i branschen i åratal och tror att han kan det här så jäkla bra men, jag var bara tvungen att skriva detta på min blogg, eftersom att jag bara kände det så starkt ikväll.
Jag tror också att jag kände för att skriva det ikväll är för att idag bakade jag och Halle (Hannah). Vi bakade tre olika sorters kakor. Vi bakade kokosgrejer fyllda med kokoschoklad, chokladmuffins och hallonsyltkakor. Allt blev asgott men jag mådde så jäkla illa efteråt. Den där kokosgrejen var nog godast, men det var så himla mycket choklad i att man mådde illa. Man ska nog ha den till efterrätt med en kula vaniljglass till.

Imorn ska jag till stan med syrran. Förhoppningsvis köper jag ett klädesplagg. På eftermiddagen ska jag och mamma åka till IKEA och köpa nya gardiner till mitt rum. Vi ska också köpa en byrå, eftersom att den jag har nu är så liten. Det här är faktiskt sant: när jag var liten bebis hade mamma den byrån till att förvara mina babykläder!! Och nu använder jag, en tonåring den!!
Lite pinsamt faktiskt.

Ska återgå till BBC food.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0